Koronavirus in vpliv le-tega na vaše zavarovalno kritje
- Rezerviral/-a sem potovanje v državo, ki trenutno še ni izdala opozorila, da so potovanja v to državo odsvetovana. Kljub temu nimam najboljšega občutka glede potovanja.
Rezervirano potovanje lahko sicer kadarkoli prekličete, vendar vas moramo obvestiti, da strah ali slab občutek nista zavarovana rizika. To pomeni, da vam zavarovalnica ne povrne stroškov odpovedi potovanja, če potovanje prekličete zaradi katerega od naštetih vzrokov.
- Rezerviral/-a sem potovanje v državo, za katero je izdano opozorilo, da so potovanja vanjo odsvetovana. Kaj lahko storim?
V državah/območjih, za katera je Ministrstvo za zunanje zadeve RS izdalo opozorilo, da so potovanja vanje odsvetovana, zavarovalno kritje ne velja. Glede na to, da epidemije in pandemije ne predstavljajo zavarovanih rizikov, vam zavarovalnica stroškov odpovedi potovanja ne povrne. Če ste rezervirali pavšalno potovanje, je dolžnost organizatorja vašega potovanja, da vam ponudi (razumno) alternativo.
- Moj let je bil odpovedan. Kaj lahko storim?
Ne glede na to, ali je odpoved leta povezana s koronavirusom ali ne, vam mora letalska družba ponuditi alternativo. V primeru pavšalnega potovanja se obrnite organizatorja potovanja.
- Predčasno moram prekiniti potovanje, ker je bilo za regijo, kamor sem odpotoval/-a, izdano opozorilo, da so potovanja vanjo zaradi izbruha koronavirusa odsvetovana. Ali mi bodo stroški za neizkoriščen del potovalnih storitev povrnjeni?
Zavarovalnica vam v takšnem primeru stroške neizkoriščenih potovalnih storitev povrne pod pogojem, da upoštevate vsa uradna opozorila ter navodila o vstopu v oziroma izstopu iz države potovanja. Prav tako se morate držati navodil organizatorja potovanja, v kolikor gre za pavšalno potovanje.
- Ali moje zavarovanje krije stroške zdravljenja v primeru, da se okužim s koronavirusom?
Na tem mestu sta ključni vprašanji časa vašega prihoda na kraj (območje, državo) izbruha ter čas izdaje opozorila, s katerim je Ministrstvo za zunanje zadeve RS odsvetovalo potovanje v dotični kraj. Če ste se na počitniški destinaciji (območju, državi) nahajali že pred izdajo opozorila, vam zavarovalnica v primeru nastopa bolezni krije stroške zdravljenja. Če ste na takšno območje odpotovali kljub izdanemu opozorilu, predstavlja takšno ravnanje hudo malomarnost, za kar pa zavarovalno kritje ne velja.
- Kaj lahko storim, če je dogodek, ki sem se ga želel/-a udeležiti med svojim potovanjem, odpovedan zaradi koronavirusa?
Če je ta dogodek del vaše rezervirane turistične ponudbe, se obrnite na ponudnika ‒ organizatorja potovanja. Če pa ste vstopnice za dogodek kupili v lastni režiji in ne v sklopu vaše rezervirane turistične ponudbe, se obrnite neposredno na organizatorja dogodka.
- Med bivanjem v letovišču/hotelu je uvedena karantena in posledično ne morem zapustiti hotela/lokacije/države. To mi povzroča dodatne stroške, povezane s povratkom domov in z nadaljnjim bivanjem v hotelu. Ali so ti stroški pokriti?
Medicinsko povezani stroški ter stroški vračanja so z vašim zavarovanjem kriti.
- Kaj se zgodi s turističnim zavarovanjem v primeru neuspelega potovanja?
Če do potovanja zaradi izdanega opozorila ali prepovedi potovanja s strani Svetovne zdravstvene organizacije oz. drugih pristojnih državnih organov oblasti ne pride, ste upravičeni do alikvotnega povračila neporabljenega deleža premije. Vsak zahtevek za povračilo se preuči posamično.
Pred potovanjem morate preveriti varnostno situacijo na končni destinaciji in ugotoviti, ali je za vaš potovalni cilj izdano opozorilo ali delno opozorilo glede odsvetovanja najnujnejših potovanj.
Priporočila potnikom: https://www.gov.si/teme/koronavirus/navodila-za-potnike/
Aktualne razmere v svetu: https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Aktualne razmere po državah: https://www.gov.si/zbirke/drzave/