Preskoči na vsebino
15. november 2022 ― Čas branja: 3 min.

Poklicna znanja in spretnosti

Izpostavljamo pet znanj in spretnosti, s katerimi boste prepričali vsakega delodajalca

Delovna okolja so različna in zahtevajo najrazličnejše znanja, veščine in spretnosti. V nadaljevanju preberite, katere delodajalci še zlasti cenijo.

 

Če se želite dobro pripraviti na vstop v poslovni svet, potrebujete poleg dobre izobrazbe še nekatera dodatna znanja in spretnosti. V tem svetu so namreč vse bolj pomembni digitalna pismenost in tako imenovane »mehke spretnosti«, to so osebnostne ter socialne veščine, ki vam pomagajo, da se prilagodite okoliščinam in se nanje odzovete pozitivno ter se tako učinkovito spopadete z izzivi poslovnega življenja.

 

1. Želja po učenju

Če ste na začetku svoje poklicne poti, prav gotovo ne veste vsega in še ne poznate vseh vidikov svojega poslovnega področja. Vendar to ni niti nujno potrebno. Za večino podjetij je namreč pomembnejša pripravljenost, da z učenjem v podjetju pridobite nujna poklicna znanja in spretnosti. Pripravljenost za učenje je za delodajalce ena najpomembnejših temeljnih sposobnosti kandidatov, saj jo potrebujejo za pridobivanje novih znanj in spretnosti, potrebnih za delo. Če ste motivirani, da se nenehno izpopolnjujete in pridobivate dodatna znanja, uspeh zato ne bo izostal.

 

2. Kako dobro se resnično znajdete v digitalnem svetu?    

Delodajalci v skoraj vseh panogah izpostavljajo kot vse bolj pomembno kompetentno uporabo digitalnih tehnologij in internetnih orodij. Digitalna pismenost pa ne pomeni, da ste »usposobljen uporabnik« z osnovnimi spretnostmi uporabe računalnika in aplikacij. Ključna digitalna znanja vključujejo denimo:

  • poznavanje obdelave podatkov, tj. sposobnost učinkovitega iskanja, shranjevanja in uporabe podatkov na spletu;
  • varno uporabo orodij za digitalno sodelovanje in komunikacijo, npr. sodelovanje v projektnih skupinah na platformah, kot so Slack, Trello ali Microsoft Teams;
  • sposobnost priprave in obdelave digitalnih vsebin, tj. besedil, slik ter vizualnih in zvočnih posnetkov. Primeri so priprava predstavitev, sestavljanje zgodb na Instagramu ali urejanje videoposnetkov na pametnem telefonu z ustreznimi programi;
  • temeljna znanja o avtorskih pravicah, licencah in povezanih področjih;
  • poznavanje varnostnih zahtev na internetu in uporabo ukrepov za zaščito podatkov;
  • sposobnost samostojnega reševanja in odpravljanja tehničnih težav;

Seveda je opravljanje različnih poklicev povezano z različnimi potrebami. Zaposleni v oddelku za stike s kupci potrebujejo drugačne digitalna spretnosti kot zaposleni v trženju ali tehnični sodelavci. Kljub temu načeloma velja: bolj kot boste tehnično podkovani in spretni, boljše bodo vaše karierne možnosti. Če želite izvedeti, kako dobre so vaše digitalne spretnosti, jih lahko preverite na tej spletni povezavi (na voljo v nemškem jeziku).

 

3. Podjetja iščejo sodelavce, ki znajo delati v timu   

V današnjem poslovnem svetu se sposobnost timskega dela uvršča med tiste lastnosti, ki jih delodajalci omenjajo najpogosteje. Biti sposoben delati v timu pomeni znati konstruktivno sodelovati z drugimi - tudi če ne delite njihovih stališč. Če vas bodo prepoznali kot osebo, ki ne zna sodelovati z drugimi, bo to v večini primerov negativno vplivalo na vašo prihodnost v tem podjetju.

Kaj pa se pravzaprav skriva za opisom, da zna nekdo delati v timu? Sposobnost timskega dela zahteva različne osebnostne lastnosti in spretnosti. Za uspešno delo s sodelavci ali v timu morate znati pozitivno komunicirati, sklepati kompromise in prenašati kritiko; biti morate empatični, strpni, prilagodljivi, obzirni, predani in disciplinirani.

Seveda nihče ni v vseh omenjenih pogledih stoodstoten. Pomembno pa je, da znate v timu konstruktivno predstaviti svoje prednosti in se soočiti s tem, da vaši predlogi morda ne bodo sprejeti ali jih bodo kritizirali. Če želite izvedeti, katera so vaša močna področja, vam priporočamo, da opravite ta osebnosti test za timsko delo(prav tako na voljo v nemškem jeziku).  

 

4. Zanesljivost je pomembna vrlina

Zamujanje, neupoštevanje dogovorjenih rokov ali neupravičeno odpovedani termini so pri delodajalcih znak za preplah in najpogostejši razlogi za odpoved delovnega razmerja. Še zlasti nepriljubljeni so sodelavci, ki v ponedeljek pogosto zbolijo, v petek pa so neproduktivni, ker se zabava za konec tedna začela že v četrtek.

Nadrejeni želijo, da lahko sodelavcem dodelijo naloge, ne da bi jih moralo skrbeti, ali jih bodo dejansko opravili. Nadrejeni in sodelavci vas bodo dojemali kot zanesljive šele, ko boste nekajkrat dokazali, da se lahko na vas resnično zanesejo. Šele potem se bodo lahko brez strahu posvetili drugim nujnim zadevam. Na vsak način boste kot zelo zanesljiva oseba priljubljeni in uspešni v svojem poklicnem življenju.  

 

5. Dodatne točke za pobudo

V številnih podjetjih pričakujejo, da bodo zaposleni v okviru svojih pristojnosti samostojno razmišljali in delovali, kar pomeni, da bodo odgovorno sprejemali lastne odločitve. Nadrejeni niso vedno dosegljivi, zato cenijo sodelavce, ki lahko tudi brez podrobnih navodil presodijo, kaj je treba narediti v naslednjem koraku. Samoiniciativnost pomeni, da ne naredite samo tega, kar vam je bilo naročeno, temveč proaktivno tudi tisto, kar sledi, da prispevate svoje ideje in sami prepoznate, kdaj in kako je treba ukrepati.

 

Torej: znanja in sposobnosti, ki so pomembni za vašo poklicno prihodnost

Strokovno znanje, ki ste ga pridobili v šoli ali na univerzi, lahko zaradi hitrega tempa sodobne družbe hitro postane zastarelo. Socialne veščine in želja po novih znanjih so zato za številne delodajalce vredni najmanj toliko kot strokovna usposobljenost kandidatov. V tem okviru igra pomembno vlogo digitalna pismenost, po kateri povprašujejo v vseh panogah in poklicih. Načeloma zato velja: odprtost za novosti in pripravljenost na kontinuirano izobraževanje sta lastnosti, s katerima boste vedno uspešni.

 

27. oktober 2022 ― Čas branja: 7 min.
Bratislav Pavlović, zavarovalni zastopnik
Preberi več
zavarovanje vozil, zavarovalni zastopnik